THUIS!!!!!! - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Yue - WaarBenJij.nu THUIS!!!!!! - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Yue - WaarBenJij.nu

THUIS!!!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yue

19 Mei 2008 | Nederland, Dordrecht

Zo, we zijn weer heerlijk thuis.
Moe van alle indrukken, van al het geregel, van de onzekerheden, maar nog meer van de terugreis... Hell!

Om 9:00 uur stonden alle koffers klaar om vast naar het vliegveld gebracht te worden. Wij zelf zouden om half elf opgehaald worden.
Jenny stond ook klaar met wel 52 documenten die nog even uitgedeeld moesten worden. Voor alle stellen 3 met dan voor enkele gezinnen nog een extra bijlage voor de gemeente, voor ons voor Dordrecht. Alle documenten lagen door elkaar, waren ook alleen maar in het Chinees... zie daar jou spullen maar uit te halen.... Na 3 kwartier had iedereen zijn juiste spullen. Alleen het gelegaliseerde rode boekje en de gezondheidsverklaring waren er niet bij... die worden nagestuurd... Ok. Het meeste is binnen, pfff.... Wat een zorgen!
Om half elf had iedereen uitgecheckt, en vertrokken we naar het vliegveld van Beijing. We hadden ruim de tijd om in te checken dus ook om gefouilleerd te worden... sorrie voor alle medereizigers, maar de deo van Ron mocht absoluut niet mee.... Na nog snel even wat laaste yuannetjes uitgegeven te hebben, tja, in Nederland kan je er toch niks mee, ploften we neer in het o zo bekende Starbucks. De Europeanen die op reis gaan naar Azië houden daar een pittstop, geen Chinees te zien... Mart Smeet is waarschijnlijks inspectie gaan houden voor the Olympic, want ook hij genoot van een heerlijk bakkie.
om 13:50 moesten we bij gate 19 zijn, dan zou het boarden beginnen... het vliegtuig zou om 14:20 vertrekken.... Tja, pech gehad, er gebeurde helemaal niets! Het werd 14:20, 14:30 en nog niemand het vliegtuig ingestapt... Uiteindelijk verdween gate 19 van het bord, dit werd vervangen door gate 20 (nog geen 20 meter verderop... dus dat viel mee, in Nanjing was het van de ene kant van het vliegveld naar de andere kant rennen)... Wat bleek, het oorspronkelijke vliegtuig had een technisch probleem, alles werd overgeheveld naar een ander vliegtuig. No problemo.
Na drie uur wachten konden we eindelijk instappen. Een klein detail, in dit vleigtuig zat een pearlclass deel, welke niet in het andere vliegtuig zat.... rij 15 t/m 19 bestond niet. Tja, wij zaten op rij 18....?!?!
Wat nu?
Tja, we moesten maar zelf aan de passagiers vragen of ze wat ruimte voor ons wilden maken... Zijn ze nou helemaal gek! Nee, de 23 stewards en dessen, moesten dit maar uitzoeken. Wij stappen niet in voor we naast elkaar kunnen zitten. De groeten!
Heel vriendelijk legden we uit dat het voor de kleine kinderen absoluut nicht im frage kwam, om niet naast paps of mams te zitten... Na lange tijd waren er wat plekken vrij, in de parelklasse... achter ome Mart. Ok, daar konden we ons wel mee vinden. Maar stewardes nr. 19 dacht daar anders over... wij moesten in de economy class gaan zitten, verspreid over het vliegtuig... tja, je voelt hem al aan, na 4 keer verhuisd te zijn hadden we na een flinke woordenwisseling (ik in het Hollands, en het vliegpersoneel in het Chinees.... tolk chinese to me... zei er een... tja, verder dan Ni Hao, kom ik niet.....) uiteindelijk achterin het vliegtuig een vrij rijtje van 4 stoelen .... Prima.
Wat een gedoe! Naar huis!!!!!
De reis liep gelukkig vlotjes, 10 uur je benen in je nek leggen blijft een hele opgave, maar het is gelukt.... nu, 3 dagen later heb ik nog last van mijn stelten... Yue en Ning hebben het grootste deel van de reis liggen slapen en wij hebben zelfs nog wat films kunnen kijken.

Uiteindelijk kwam de nederlandse kleigrond weer in zicht en na een zeer soepele landing werd het vliegtuig weer aan de pier aangemeerd. Bij de paspoortcontrole was het zeer druk , na een minuut of tien waren we eindelijk aan de beurt. Er werd ons nog gevraagd naar de adoptiepapieren als bewijs dat we Yue geadopteerd hadden, zeer goed!!! Gelukkig geen staking van het bagagepersoneel dus de koffers waren ook snel gevonden. Dan nog door de douane (die in een velden of wegen te bekennen was) en de bekende schuifdeuren door. Een gejuich en geflits vloog ons om de oren! Wat een warm welkom in het 15 graden koudere Nederland! Zelfs Koert, Ageeth en Pam hadden de verre reis uit Meppel gemaakt om ons te verwelkomen, echt super!!!! Yue liet het allemaal gelaten over zich heen komen, logisch natuurlijk. Eerst een wereldreis gemaakt en dan in een totaal vreemde omgeving wakker worden met deze keer allemaal iets minder nauw kijkende mensen die naar je aan het staren zijn......
Nadat iedereen uitgefotografilmd was gingen we nog even wat drinken bij Delifrance en toen was het in de oude vertrouwde Tucson weer terug naar Dordrecht. Dat was om 23:30 een gevecht tegen de slaap maar we zijn heelhuids thuisgekomen. Daar had het welkomstcomitee het huis weer mooi versierd met vlaggen en ballonnen. Binnen stonden allemaal kado's maar die hebben we tot de volgende ochtend laten wachten, zo moe waren we. Nog even snel de voeten wassen en dan naar bed.... WWWWAAAAATTTTTTT, moet je nou kijken in de badkamer!!!! Ongelooflijk!!!!! Een extreme bathroom makeover had er plaatsgevonden. Mijn lieve zus en zwager hadden de afgelopen twee weken gebruikt om onze badkamer eindelijk eens af te werken. Helaas voor hun was het iets meer dan alleen maar afwerken want Rob houd niet van half werk en dat is wel te zien aan het eindresultaat. Wat mooi, wat gaaf!!! Na een lekkere douche zijn ook wij op bed geploft en vielen we als een baksteen van de chinese muur in slaap. De nacht verliep goed. We waren wel wat eerder wakker dan normaal maar da's niet gek natuurlijk. Ook de dagen daarna verliepen goed. Yue heeft het goed naar z'n zin, eet goed en slaapt goed en lacht ook steeds meer.

Kortom, We're happy!!!!!

• 19 Mei 2008 - 19:37

Sabrina:

Hallo familie, Welkom weer thuis in het kikkerlandje. Gelukkig zijn jullie weer veilig thuis. Wat gaaffff zeg dat jullie zo'n mooi/warm welkom hebben gekregen en ook nog eens een mooie badkamer.
    Geniet vooral nu heerlijk met z'n 4tjes.
    En niet te vergeten de lieve groetjes aan Ning en Yue van ons allemaal
    Sabrina

• 20 Mei 2008 - 06:59

Rob En Monique:

Nogmaals graag gedaan hoor, was echt leuk om jullie badkamer aan te pakken echt waar!

Zo heerlijk dat jullie weer thuis zijn en hemel wat een heerlijke kids hebben jullie toch.... Nu gaan wij maar eens flink 'oefenen' :-).

Mega smakkerd van de Meesters

• 20 Mei 2008 - 18:38

Angelina:

Wat een heerlijk koningsgezin zijn jullie. Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje. Superleuk om jullie dagboek te lezen/bekijken. Veel geluk!!
    Binnenkort gaan wij een weekje weg, ben benieuwd of mijn broertje ook ons huis verbouwd??

Groeten Léon Angelina Lars & Kjell

• 21 Mei 2008 - 08:00

Ies:

hi Rob
    ja even een berichtje voor jou hoor....ron en mo hebben er nu wel genoeg!

cool man die badkamer makeover!!! Echt een plaatje geworden. Daar heb je de wassies weer goed blij mee weten te maken.

Zou je ook niet een keer bij ons langs willen komen? Dan krijg je bij ons een warme maaltijd, koffie, koekjes, belegde broodjes, bier, chips, kortom alles wat je bij hen NIET kreeg....
    ideetje?

tot snel, Isabell (en Michiel hoopt hier natuurlijk ook op)

o ja en Mees lijkt het ook wel wat

Tijn en Sofie ook hoor!!!

• 21 Mei 2008 - 16:06

Chantal & Anouska:

WELKOM IN HOLLAND
    WAT EEN HOOP DINGEN HEBEN JULLIE MEE GEMAAKT . HEEEEEEEEEEEEEEEL!!! LEUK VERHAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLL EN NATUURLIJK MOOIE FOTO'S

GROETJES CHANTAL EN ANOUSKA.

• 21 Mei 2008 - 16:13

TON &JOLANDA:

hOI fAMILIE
    wAT FIJN DAT JULLIE WEER THUIS ZIJN,JULLIE STRALEN HELEMAAL.
    LEUK VERSLAG EN MOOIE FOTO'S ELKE DAG ECHT LEUK OM TE LEZEN. VEEL GELUK EN GENIET ERVAN.

GROETJES TON JOLANDA CHANTAL ANOUSKA RICK EN MARLOES

• 21 Mei 2008 - 18:26

Ciska Bos:

He lief, gaaf gezinnetje,

Wat heerlijk dat jullie zo'n overgetelijk mooie reis hebben gehad. Onbeschrijfelijk wat een indrukken jullie hebben opgedaan.
    Maar...het allerbelangrijkste; Wat een fantastisch lief, stoer, mooi mannetje.
    En Ning is ook nog steeds de prinses der prinsessen!

Heel veel geluk de komende weken en dagen. Ik zal Yue vast wel een keer in het echt mogen bewonderen. Wie weet van de zomer een dagje in Ouddorp?

Liefs Ciska

• 21 Mei 2008 - 18:31

Ciska Bos:

P.S.
    Bedankt voor het bijhouden van deze site. Het was super om de foto's te kunnen zien (slik, huil, ontroerd) en jullie belevenisen in jullie 'dagboek' te kunnen volgen!

Kus Ciska

• 21 Mei 2008 - 20:19

Willie:

Hopelijk zijn jullie nu een beetje bekomen van de reis en dat Yue maar heel snel mag wennen in jullie gezin (niet dat ik daar bang voor ben) Heel veel geluk liefde en gezondheid voor jullie allemaal.

Dikke X-sen

Henk en Willie

• 22 Mei 2008 - 10:09

Collega Jan:

Ha gezinnetje Wassink,

welkom home en nu lekker gaan genieten!!!

Gr. Jan

• 26 Mei 2008 - 17:45

Miranda Zantman :

Hallo allevier, welkom thuis en dankjewel voor alle mooie verhalen en foto's waar iedereen van mee mocht genieten. Ik hoop dat jullie weer gesetteld zijn en lekker kunnen gaan genieten! Geef de kids een knuf en tot ziens weer eens op een tokheimdag.

groetjes, miranda zantman (die van ferry hahaha)

• 03 Juni 2008 - 07:39

Swaan Smit:

Fijn dat alles achter de rug is en dat jullie nu thuis zijn met jullie geweldig mooie lieve zoon! Leuk om jullie verhalen te lezen... heel ontroerend! Nu lekker genieten met z'n viertjes!

Groetjes Swaan Smit