Een traan en een lach - Reisverslag uit Nanjing, China van Yue - WaarBenJij.nu Een traan en een lach - Reisverslag uit Nanjing, China van Yue - WaarBenJij.nu

Een traan en een lach

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yue

07 Mei 2008 | China, Nanjing

Vandaag was een mooie dag, ook een vrije dag. Tenminste, dat dachten we want toen we gisterenavond op de hotelkamer terugkwamen lag er een briefje op de mat waarin stond dat onze gids gebeld had en ons graag om 8:30 wilde spreken in de lobby omdat er ergens een fout in één of ander document stond. Nee hè, niet weer naar Civil Affairs...... De nacht zelf was iets onrustiger verlopen als de nacht ervoor. Yue werd een paar keer wakker en om vier uur hebben we'geheel volgens schema, hem een flesje gegeven. Daarna ging ie weer lekker slapen en toen ging om 8:00 voor mij de wekker alweer. De hele familie lag gewoon nog op één oor. Ik ben er dus maar uit gegaan om beneden te kijken welke fout ik dan gemaakt had. Gelukkig bleek er bij ons geen fout te staan maar was het het adoptieburo zelf die hun eigen document niet ondertekend had!! (zeker druk met geld tellen ;p )

Terug op de hotelkamer lagen de koters nog steeds te pitten en was het toch echt tijd om te gaan ontbijten want anders vonden we de hond in de pot (bij ons een spreekwoord maar je ziet hier in china verrekte weinig honden, dus.....). WAKKER WORDEN!!!

Wat volgens mij nog niet vermeld is dat het hotel op dit moment verbouwd wordt, het gaat van 4 sterren naar 5 sterren. Dat klinkt mooi, maar de realiteit is dat er op dit moment buiten zo hard gedrilt wordt met een betondrilboor dat die vier sterren inmiddels ook naar beneden zijn gedenderd. Gelukkig hadden we voor vandaag een tripje geplanned naar Xuanwu lake.
Yue had echter z'n dag niet helemaal. Hij was heel vaak heel zachtjes aan het huilen en keek er ook heel verdrietig bij. Je weet natuurlijk niet wat er in z'n koppie omgaat maar ik denk dat ie het best moeilijk heeft met de omschakeling. We hebben daarom het programma omgegooid, zijn op de hotelkamer gebleven en hebben hier lekkere family time gehad.
Yue was duidelijk moe en daarom hebben we 'm maar eerst een middagdut laten doen, echter, Ning had erg veel schik in haar zelfgemaakte ballenbak en dan is stilzijn moeilijk. Ik ben dus maar samen met Ning naar KFC geweest, daar hadden ze nl. een speelhoekje voor kinderen en konden we gelijk wat eten. Dat vond Ning zoals zelf altijd zegt "een goed idee"!
We hebben lekker gegeten, gespeeld en gelachen zoals je wel kunt zien. Op de terugweg eindelijk bij het kraampje waar altijd een lange rij stond "dumplings" gekocht. In nederland kennen we die ook wel als Bapao's. Ik had m'n lijstje bij me die Yuan, onze chinese buurvrouw, had gemaakt met daarop allerlei etenstermen. Ik wilde dus wel zo'n ding met kippenvulling en liet het briefje zien. Waarschijnlijk kon ze niet lezen of ze hadden maar één smaak, we zullen het nooit weten want wat ze allemaal zei.....
Dan maar jezelf laten verrassen dus heb ik er dan maar twee meegenomen voor Monique. Ze waren erg lekker, er zat een soort gekruid gehakt in, honderd keer beter als die diepvriesdingen in de supermarkt!

Uiteindelijk was dan het hele gezinnetje zover om naar het meer te gaan. We hebben bij de receptie een taxi besteld, er staat dan bij de poort een mannetje en die plukt er dan één voor je van de weg. Alletwee de buggy's achterin en off we go!!! Tien minuten later en 9 Yuan armer (zeg maar 1 Euro) waren we bij de Xuanwu Men. Nu weet ik van mijn chinese les deel1 dat de poort bij het plein van de hemelse vrede in Beijing, met die grote foto van Mao met z'n pukkel erop, Tian An Men heet. Men betekent dus Poort (en die Tian is dus ook de tweede naam van Yue, grappig). Goed , ik dwaal af, we waren dus bij de poort aangekomen va het Xuanwu lake. Dit was echt wat we hadden gehoopt te vinden, een lekker rustig park met veel schaduw, een lekker briesje en geen getoeter, heerlijk!
Hier hebben we de rest van de middag doorgebracht, beetje lopen, beetje picknicken, beetje graven........ GRAVEN?!?!?!
Wie onze eerste reis gevolgd heeft weet dat we voor Ning Jie op Orange Island wat geboortegrond hebben meegenomen. Voor Yue hebben we dus Lingzhou island wat afgegraven (er bleef nog genoeg over hoor, het eiland is er nog.)
Het was weer tijd om terug te gaan, nu zelf een taxi aanhouden, binnen een minuu hadden we er één. Alles er weer in proppen en voor 9 Yuan een ritje in de achtbaan gemaakt. Onze eerste taxirit verliep zeer beschaafd maar deze "chauffeur" kende maar één verkeersregel; "als iedereen nou gewoon oplet, dan komt alles goed"! Elk stuk weg werd benut en binnen no time waren we weer in het hotel. Ook hier hebben we deze keer gegeten maar dan in het Sichuan restaurant. Dat hadden we veel eerder moeten doen, wat lekker zeg. Gelukkig was de menukaart in het engels dus konden we makkelijk wat dingen bestellen. Het duurde Ning allemaal te lang en die viel op m'n schoot in slaap, bekaf was ze. Dan maar de buggy gehaald en ze hier ingezet. Yue was nog wel wakker dus die kon nog lekker mee eten.
Er werd wel erg veel opgediend, ik had nog gevraagd ofdat ik niet teveel had besteld. Nee hoor, was perfect! Nou, morgen gaan we er weer eten maar bestellen dan zeker de helft minder. De prijs viel ondanks het vele eten best mee gelukkig.
Yue had ook lekker gesmikkeld van de congee die Mo beneden in het andere restaurant geregeld had, handig hoor!

Terug op de hotelkamer heb ik Yue nog even lekker gekieteld en dat vond ie geweldig, hij schaterde het uit!

Een mooie afsluiting van een mooie dag!!

• 07 Mei 2008 - 17:41

Hans Kloppert:

Ieder dag effe gauw jullie site checken!
    Wat een geweldige foto's van die twee schitterende kids van jullie!!!

En een beetje janken,... dat kan vast geen kwaad. Het is ook niet niks allemaal.

Wanneer ga je in de journalistiek? Schrijftalentje!

Groet,

HK

• 07 Mei 2008 - 18:04

De Maaslanders:

Ja, wat gaat er allemaal om in het koppie van ons neefje? Als je jullie verhaal leest, dan raak je vanzelf helemaal onder de indruk. In ieder geval spat de liefde eraf en boft Yue het maar met zo'n fantastisch gezinnetje waarin hij terecht is gekomen.

groeten en veel liefs
    Wilco, Alissa, Jessica en Monique

• 07 Mei 2008 - 18:50

Ciska:

Wat een schattige foto's van die twee!!
    Die Ning is een en al vrolijkheid (op de foto's ;)) En Yue ziet eruit als een schatje!!

Geniet ervan!

Groetjes Ciska

• 07 Mei 2008 - 21:22

Klara:

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje Yue - de stamhouder van de familie Wassink. We wensen jullie heel veel geluk toe met hem en genieten met jullie mee.

groetjes Henk, Klara,
    Liesbeth en Esther

• 08 Mei 2008 - 05:58

Koert. Ageeth En Pam:

Leuke verhalen hoor! En fantastisch dat het allemaal goed gaat in het zonnige China! Geniet er lekker van met z'n vieren. Uiteraard volgen we jullie belevenissen op de voet. En let op he: een adoptiereis is geeeeeeeen vakantie (maar toch stiekum wel een beetje natuurlijk).

• 08 Mei 2008 - 06:28

(o)ma Wassie:

Lieve kinders,

Met tranen in de ogen heb ik jullie verhaal gelezen, ik kan me voorstellen dat Yue af en toe verdrietig is, het is ook een hele verandering in zijn leventje. Maar hij zal bij jullie nooit geen liefde en aandacht tekort komen. En dan die Ning Jie die weet zich altijd wel te vermaken (fantastische foto's). Ron kan jij nog een leuke foto van Yue naar mij toe mailen (je weet wel waarvoor), want de foto's die hierbij zitten worden als ik ze vergroot, wat korrelig. Voor morgen een goede vlucht naar Beijing en een dikke kus van ons uit Hellouw (Sliedrecht).

• 08 Mei 2008 - 06:30

Fam.Duizer-Jens:

Hoi Fam. Wassink
    Wij hebben sinds kort ook internet,dus kunnen wij jullie verslag nu ook volgen.Alle eerst gefeliciteerd met jullie prachtige zoon.Wat een leuke foto's en wat is Ning groot geworden zeg.Het besten met jullie en geniet ervan.jullie gezinnetje.
    Groetjes Ton Jolanda Chantal Anouska Rick en Marloes.

• 08 Mei 2008 - 07:07

Tante Nieke:

Ik was gisteren al ongeduldig, want geen updates op de site, maar jawel er is weer een nieuw top geschreven verhaal met foto's. Yes yes iedereen hier in zomers NL weer helemaal blij! En broertje ik denk dat Hans gelijk heeft, want je hebt echt talent om leuk te schrijven. Wij krijgen zo echt een goed inzicht in al jullie avonturen.

En Yue, begrijp je verdriet wel een beetje hoor. Is ook allemaal heel eng, maar je komt er vast snel achter in welk fantastisch gezin je terecht bent gekomen. En dan heb je nog geen eens de rest van de familie en vrienden ontmoet :-).

Nou update vanuit NL is dat het hier al dagen prachtig zomers weer is (circa 25 graden en strak blauwe luchten). Voorspellingen zijn dat die nog zeker tot en met pinksteren zo zal zijn. Dus alle mensen die vrij zijn vanwege de mei vakanties boffen maar. En voor de harde werkers zoals ik, tja lang leve de airco. Verder geen spannende dingen en is het hoogtepuntje van mijn dag toch wel jullie updates en foto's.

Nou lieverds, dikke X voor jullie alle vier and take care!

Monique (en Rob ofcourse)

• 08 Mei 2008 - 07:51

Michael:

Hoi iedereen,

Wat hebben Ning en Yue het samen leuk!
    Het is hier lekker weer.

Groetjes michael

• 08 Mei 2008 - 15:49

Esther:

Wat een schatige foto dat Ning haar broertje een kus geeft!!

Groetjes Esther

• 09 Mei 2008 - 14:01

Enrico En Annienke:

Fantastisch om alles weer te volgen en wat een geweldige foto's! Het is hier ook van jullie verhalen en foto's echt genieten!! Voor jullie alle geluk, geniet van alles!!

Liefs Enrico en Annienke