na 24 uur terug om te tekenen..... - Reisverslag uit Nanjing, China van Yue - WaarBenJij.nu na 24 uur terug om te tekenen..... - Reisverslag uit Nanjing, China van Yue - WaarBenJij.nu

na 24 uur terug om te tekenen.....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yue

06 Mei 2008 | China, Nanjing

nou de eerste twee dagen zijn qua geregel in adoptieland voorbij. We komen net, het is nu half elf 's ochtends van het Civil kantoor. Om 8 uur zaten we er al!

We hebben de dames van het tehuis weer gesproken..Hebben de stempels gezet... Yue een vingerstempel en Ron deze keer zijn rechtervoet.... maar het blaadje was te klein, dus z'n duim was toch voldoende.
Van het bureau burgerzaken schoven we twee stoelen verder naar het notariële gedeelte. Dat was binnen no time geregeld, lees betaald... Donderdag krijgen we dan het paspoort en de officiële addoptiedocumenten.
Dan daarna het betalen ...de gift aan het tehuis....
Toch blijft het allemaal maar een beetje vreemd gaan, ik heb er een raar gevoel bij, al dat geld wat dan publiekelijk wordt uitgeteld. Naast ons een Amerikaans stel die de ontelbare briefjes van 100 Yuan met elkaar voor een klein Chinees mannetje, wat de directeur van het tehuis blijkt te zijn, netjes voor hem uittellen, waarna hij dit zelf ook nog een uitgebreid gaat doen...

Toen het wachten op de dames van het tehuis.... Suzan de gids heeft ze drie keer gebeld en iedere keer zeiden ze dat ze over zo'n 10 minuten op het kantoor zouden komen... Ook hier hebben ze enorme last van de ochtendspits (ze moesten 4 uur rijden vanuit Lianyungang naar Nanjing..) Inmiddels kwamen er nog zo'n 10 Amerikaanse stellen binnen, waardoor wij in een apart kamertje rustig met hen konden spreken. Waar wij vervolgens de gift wat meer privé konden geven.
Jammer was dat wij tijdens de bijeenkomst in Nederland op het hart gedrukt kregen geen cadeautjes te geven aan de mensen van het tehuis, denk aan chocolade, wat Hollandse snuisteijen, gewoon een aardigheidje. Maar dit wordt juist wel enorm op prijs gesteld. Onze gids, Suzan, vroeg ons om de presentjes mee te nemen naar deze meeting...wij in ons hemd omdat we alleen een aangebroken fles baileys in de aanbieding hebben.... Toch leuk dat k&t dit even kortsluit met de gidsen c.q. tehuizen.
We sturen dus nog maar wat na, zeker naar de grandma die de zorg van Yue in het tehuis op zich heeft genomen.

Enorm lief waren de woorden van de verzorgster dat zij heel blij zijn dat wij Yue in ons gezin willen opnemen en voor hem willen zorgen. Ze zijn er erg blij mee.
Dat was echt warm om te horen. Ik, Mo blijf toch een nuchtere negatief ingestelde hollander die bij iedere blik van een Chinees naar ons en vooral de kids denkt dat ze kwaad zijn dat wij weer een paar van hun kids mee nemen naar het luxe westen....

Dan de auto in en terug naar het hotel....ahum..Inmiddels was het zo druk geworden bij het Civil kantoor dat alle parkeerplaatsen, mét de doorgang/in en uitgang door auto's waren bezet... Onze chauffeuse werd belaagd door 4 door zichzelf opgewaardeerde belangrijke kerels die als idioten tegen haar tekeer gingen...Het klonk als een histerisch kippenhok...hoe haalde ze het in haar hoofd haar polo hier doorheen te manouvreren... Onze gids, ook niet op haar bekkie gevallen schreeuwde iets terug, stapte in en reed tussen de busjes, patserbakken en booskijkende 'hanen' door.
Ronald bood nog aan om in het Nederlands mee te gaan schreeuwen, maar deze dame stond haar mannetje wel....
Wauw, wat een temperament...

oh, de nacht is geweldig goed gegaan... wat nou, hij wordt om 4 uur wakker en wil dan een fles en spelen..... Hij moet om half 7 wakker geschud worden om op te staan.... Een pak van mijn hart; Ik ben, en zal nooit worden.. een ochtendmens.
Het gaat goed met hem. Hij loopt aan de hand mee, eet als een dijker.... vooral van die vieze smaakloze congee. Drinkt dan wel niet uit een tuitbeker, maar wel uit een fles.
Zindelijk is hij helaas nog niet...dat wordt voor ons een hele uitdaging.... Hij doet het heel goed, ik merk nu al dat hij ons alledrie volgt, in de gaten houdt, hij reageert goed op dingen die gebeuren. Hij heeft zelfs vanochtend gelachen... kriebelen in zijn nek....en meneer ligt te hinniken... En ja, deze keer kan ik wel alleen naar de wc... Ronald is helemaal door hem geaccepteerd. Wat heerlijk allemaal.
Waarschijnlijk lezen jullie tussen de regels wel door dat we ontzetend gelukkig zijn met deze heerlijke schat. Je moest Ning en hem gisteravond eens samen zien spelen in het bad...Geweldig!

En Michael, het is hier nu ongeveer 27 graden...lekker warm dus. Het klopt echt... vanmiddag even langs onze stamkroeg Starbucks voor een enorme beker cafeïne en mijn benzinemeter loopt weer op... heerlijk vocht is het, zelfs bij deze temperatuur.

• 06 Mei 2008 - 06:27

(o)ma Wassie:

Goedenmorgen lieve allemaal,

Heerlijk om te lezen dat alles zo goed gaat, jullie mooie familiefoto staat al op mijn bureaublad op kantoor geprojecteerd, ik geniet ervan en ben reuze trost op jullie. Zo ik ga weer werken, heel veel kusjes van ons en speciaal voor Ning Jie en Yue.

• 06 Mei 2008 - 07:34

De Smullers:

wat een stoere vent zeg!!! Leuke kleren heeft ie aan. Mooi dat 'ie doorslaapt, hopelijk was het geen toevalstreffer...
    En Ning, wat ben jij nu enorm groot zeg!!! Iedereen hier is al helemaal verliefd, vooral na het zien van zo'n gulle lach van Yue!!
    We genieten enorm!!! Ga zo door

xxx luv U

• 06 Mei 2008 - 07:36

Marjolijn Dijk:

Geweldig om dit allemaal te lezen!
    Het geluk straalt er aan alle kanten vanaf.....

groeten, Marjolijn

• 06 Mei 2008 - 07:49

Michael:

lieve allemaal,

Wat fijn dat Yue Ron heeft geaccepteerd,
    met de dag dat ik hem op foto's zie wordt hij steeds vrloijker wat fijn voor jullie.

groetjes Michael

• 06 Mei 2008 - 07:50

Tante Niekie:

Dag lieverds,

Verhalen klinken goed en zeker tof dat Yue ook onze knuffelbeer Ronald heeft geaccepteerd. Ook super dat jullie Yue's verzorgsters nog hebben kunnen spreken. Zo leer je toch steeds meer over jullie zoon.

Nou ik ga ook weer aan het werk, want moet ook gebeuren he. Ook mijn bureaublad is al aangepast met wisselende foto's van jullie alle vier. Dus het hele werk zit hier mee te genieten. Moet jullie ook feliciteren namens heel Creyf's hahaha.

Mega knuffel en take care lieverds

X van Tante Nieke en Ome Robbedoes

• 06 Mei 2008 - 08:30

Sandro En Annet:

He fam.Wassink,

gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst. Heel veel geluk met z'n 4tjes.
    Wat een geweldige foto's van Ning en Yue.

groetjes van
    Sandro, Annet,Mitchel & Elise

• 06 Mei 2008 - 11:06

Monique:

Hallo allemaal,

Geweldig om te lezen dat alles goed gaat.
    Yue is echt een schatje. Leuke foto's ook. Nog heel veel plezier en tot snel.

x
    Monique

• 06 Mei 2008 - 11:08

Jacob:

hoe gaat die shuffle ook alweer. All right, O K, you win, I am in love with Yue...
    Mijn vrouw (Ananda) en ik vinden hem een prachtprins. Mooie lippen, heel geschikt voor trombone, tuba of triangel.
    Goeie thuisreis. Groeten namens de saxen (mag ik wel zeggen denk ik)
    Jac.

• 06 Mei 2008 - 12:18

De Reemertjes:

Wat fijn om te lezen dat het met jullie beide kanjers goed gaat. Aankomende winter kan Yue een oliebolletje bij ons komen eten zodat de familietraditie (of verslaving....) voort gezet kan worden :)
    Geniet van elkaar en een goede reis terug naar huis geweest.
    veel liefs van Helen George en Romy Reemer

• 06 Mei 2008 - 12:54

Nanda:

Hey lieve schatten,

Ik kan maar geen genoeg krijgen van al die geweldige verhalen en foto's. Super om te lezen dat het zo goed gaat!
    En heerlijk om te zien hoe jullie er zo van genieten. Leve het internet!!

dikke knuffel voor alle vier :)

• 06 Mei 2008 - 14:53

Ies233:

jaja mees weet nu ook hoe je een berichtje in het gastenboek kunt achterlaten.
    Je zult er ongetwijfeld nog véél méér krijgen!!!

dus alvast veel leesplezier

xxx

• 06 Mei 2008 - 15:20

Mees233:

.';nm /l;.'nm,bgtb ;ckm
    ]mdfnjggngjk hj[]
    vjihjklbhj
    nmm,ilnnm m mm,lmmmjnbnb

EN DEZE LATEN STAAN AUB!!!!!

• 06 Mei 2008 - 16:51

De Papeniers:

Lieve Kids,
    Eerst even wat over Erna en Ronald.
    Ze hebben vaak geprobeerd om naar jullie te reageren, maar hadden niet de juiste naam van de site. Ze vinden het zo jammer dat ze nog niets van jullie konden zien of horen, terwijl ze constant aan jullie denken. Ert droomt zelfs vaak dat zij Yue gaat ophalen uit China. Gelukkig konden ze ons zojuist wel bereiken en heeft ma ze bijgepraat n.a.v. jullie berichten. Morgen proberen ze opnieuw de site te openen, maar als het dan weer niet lukt weet dan dat ze in ieder geval wel erg met jullie meeleven.
    Dan nog even onze reactie op jullie berichten met foto's.
    Wij vinden het in een woord fantastisch om zo op de hoogte te worden gehouden van jullie belevenissen, ga zo door.
    Zelfs Pino moeten we iedere dag het laatste nieuws vertellen (hij kan nog steeds niet lezen) en dan horen we hem duidelijk in zijn eigen taal krijsen : "Ning Jie, waar ben je nou, ik mis je zo!"
    Zo, kinders dat was weer wat uit Papendrecht, veel kussen voor alle vier en tot de volgende keer van,
    Paps en Mams.

• 06 Mei 2008 - 18:01

Sabrina:

Hallo lieve familie, wat gaaf om dit allemaal te zien en te lezen. Ik wens jullie alle geluk en liefde toe. De kinderen missen Ning wel hoor... En wij natuurlijk ook. We zien jullie snel weer, dan willen we alles horen :) Groetjes aan Ning en Yue

• 06 Mei 2008 - 18:27

Lijnie En Coen:

Hallo allemaal wat een flinke vent is het al.wij wensen jullie veel geluk en gezondheid toe met jullie nieuwe zoon
    groetjes
    tante lijnie en ome coen

• 06 Mei 2008 - 18:54

Robby:

wat een geweldige verhalen zeg!
    super gefeliciteerd met jullie ventje... geniet er van!

• 06 Mei 2008 - 18:56

Judith Willems:

mag ik jullie heel even heel erg feliciteren met jullie mooie manneke.
    Het geluk straalt van de foto's af.
    geniet ervan, ook namens dennis, mirte, maire, hielke en janae

• 06 Mei 2008 - 19:06

Marlize:

Dag allemaal,
    wat een geweldig mooi kereltje. Wat kan hij stralen, mooie foto in dat bedje in het kindertehuis. Wat fijn dat het zo goed gaat tussen broer en zus, heerlijk genieten zeg.
    En wat fijn dat jullie mooie foto's e.d. hebben gekregen van zijn Lianyungang-tijd! heel waardevol voor de toekomst.
    Geniet lekker verder van elkaar en van China.
    groeten Peter, Marlize, Yin en Zhi Xiang

• 06 Mei 2008 - 19:33

Pieter En Anne-Marie:

Wat een heerlijke knul! Alle geluk toegewenst! Ning Jie: wat een lief broertje heb jij.
    Tot ziens in Dordrecht!

• 06 Mei 2008 - 20:05

Judith:

Lieve Ning en natuurlijk ook Ronald en Monique.

Gefeliciteerd!!
    Wat een leuk mannetje, een echte bink.
    Wij vinden het super voor jullie.
    En we missen de zelfbedachte liedje en gelach van Ning op de groep.

Dikke kunffel voor Ning en Yue.

Van de kids van de korenbloem
    Sabrina en Judith

• 06 Mei 2008 - 21:34

Anniek:

Wat een prachtig mannetje is het:)

Geniet er van!

• 06 Mei 2008 - 21:35

John F.:

wat een stoere vent! Daar gaat neef luca het nog moeilijk mee krijgen;-)
    en hij heeft gelukkig minder wallen dan zn moeder! hahahaha
    goed om te horen/zien dat alles op rolletjes loopt...
    take care en tot snel!
    ciao

• 06 Mei 2008 - 21:36

John F.:

wat een stoere vent! Daar gaat neef luca het nog moeilijk mee krijgen;-)
    en hij heeft gelukkig minder wallen dan zn moeder! hahahaha
    goed om te horen/zien dat alles op rolletjes loopt...
    take care en tot snel!
    ciao

• 07 Mei 2008 - 13:24

Wouter:

Fantastisch dat alles goed gaat en dat jullie dat stoere mannetje(concurrentie Ron)een kans willen geven op een goed leven.
    En als ik naar Ning Jie kijk gaat dat lukken.
    CU soon.