Weer een dag gehecht - Reisverslag uit Nanjing, China van Yue - WaarBenJij.nu Weer een dag gehecht - Reisverslag uit Nanjing, China van Yue - WaarBenJij.nu

Weer een dag gehecht

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yue

09 Mei 2008 | China, Nanjing

Deze dag eindelijk nul komma nul verplichtingen dus het alarm hoefde niet ingesteld te worden. Voor de zekerheid toch maar op 8:30 gezet anders konden we het ontbijt mislopen en dat willen we niet. Ik werd om 8:10 wakker en zag dat Yue en Ning tussen ons in lagen te pitten, da's leuk wakker worden.
Yue is duidelijk geen ochtendmens en wij ook niet, dus da's mooi. Tegen negenen zaten we te ontbijten en om 9:30 werden we alweer weggekeken want om die tijd ging het buffet dicht. Mo wilde al een paar dagen met Yue naar de kapper om het wat stoerder te knippen, dus off we go. In mijn eerdere solo-expeditie door Nanjing (heb ik trouwens helemaal niets over geschreven besef ik me nu) op zoek naar leuke tentjes om te eten was ik ook wat kapsalons tegengekomen waar je voor 20 yuan een haircut kon krijgen. wij naar binnen, binnen twee minuten stonden we weer buiten. Yue vond het helemaal niets en liet dat duidelijk hoorbaar merken. Dan maar even niet volgens de laatste modetrends rondlopen.....
Dan maar naar Starbucks. De koffie in het hotel is echt megasmerig dus die laten we maar voor wat het is en we hadden weer een cafeïneshot nodig. We konden lekker buiten op het terras zitten want het was bewolkt en zo'n 18 graden. Nou, wat Yue later wordt dat weten we nu ook al bijna zeker. Of verhuizer, of binnenhuisarchitect. Hij was namelijk megadruk met een terrasstoel aan het slepen en dat was een serieuze zaak, kijk maar eens naar de foto.

Dat Sichuan eten heeft trouwens wel een duidelijke uitwerking op je darmflora en fauna, volgens mij is dat kompleet platgebrand en hierdoor zijn de wc bezoeken wat ook wat frequenter.

Terug in het hotel hebben we Yue op bed gelegd maar die had daar geen zin in en stribbelde nogal tegen. Monique heeft 'm toen weer op de arm genomen en in slaap gezongen. echter, bij het terugleggen in het bedje werd ie weer wakker!! Uiteindelijk heeft ie eerst op mijn buik en daarna op Mo's buik ruim twee uur geslapen. Ondertussen was Ning heeeel erg stil haar computerspelletje aan het doen. Ook de DVD van Knofje en K3 is nog opgegaan, vooral die laatste was erg leuk want je hoorde ze heel zachtjes "oma's aan de top" meezingen!! Echt super.

Om 2:30 kwam Susan ons het paspoort van Yue brengen en als verrassing gaf ze ons haar CD. Ja, ze kan ook zingen(klassiek geschoold). Dit hadden we gisteren gehoord toen we in het busje onderweg waren naar het restaurant.
We zijn daarna richting het presidentieel paleis gaan lopen, volgens mijn schatting op de kaart een half uurtje kopen en dat klopte aardig. Deze weg was nieuw voor ons en was gelukkig goed te bewandelen met de twee buggy's.
We kwamen na een 20 minuten stekkeren bij het nieuwe uitgaanscentrum wat tegen het paleis is aangebouwd. 's Avonds duidelijk the place to be voor jong Nanjing maar nu was het uitgestorven. De KFC was open dus hier met z'n viertjes één kipnugget menu gedeeld. Yue vond de patatjes maar niks, de kip smaakte hem wel goed!

Via een omweggetje waar we weer een stukje van echt china hebben gezien, kwamen we bij het keizerlijk paleis. Dit was duidelijk een toeristische trekpleister want er stonden massa's bussen en het zag er geel van de mensen.
We zijn er eigenlijk doorheen geraasd want het begon alweer tegen etenstijd aan te lopen. Er stonden heel veel gebouwen die voor de chinezen duidelijk historische waarde hebben maar ons deed het niks. ernaast was echter een mooi aangelegd parkje en hier hebben we een fotomodellen wedstrijd gehouden. De resultaten zijn bijgevoegd.

Op de terugweg naar het hotel hebben we nog een buggyrace gedaan, dat vonden de kids erg leuk. We waren om zes uur weer in het hotel en direct doorgegan voor een heerlijke maaltijd in het Sichuan restaurant. Op één klein misverstandje na klopte de hele bestelling, alleen snelkookrijst hebben ze hier nog nooit van gehoord blijkbaar.

Nog even snel in bad en dat was ook een feestje alhoewel Yue eerst nog hevig protesteerde. Spetteren is één van z'n nieuwe hobby's geworden vanavond, de badkamer stond half blank!
Toen een verhaaltje van Kip en Pim en hup, naar bed. Ning was nog even d'r eigen zinnetje aan het doordrijven maar dat kan natuurlijk ook wel een keertje.

Morgen waarschijnlijk geen update want we vliegen eind van de middag naar Beijing en verwachten pas om een uur af acht in het hotel te zijn.

Onder stereogesnurk wens ik u allen een prettige nacht.

• 09 Mei 2008 - 14:03

Zusje Monique:

Welterusten lieverds en sweet dreams!

• 09 Mei 2008 - 14:03

Nanda:

Geweldig weer Wassie! Bedankt, nu kan ik met een gerust hart weg, hihi... welterusten!

• 09 Mei 2008 - 14:09

Enrico En Annienke:

Super weer om te lezen en wat een geweldige foto's!!! Welterusten voor straks ...!!

• 09 Mei 2008 - 14:14

De Wallies:

Eindelijk we kunnen reageren. Foto s en Yue zien er geweldig uit. We kijken enorm uit om jullie 4en volgende week te verwelkomen op schiphol. Hartelijke groeten en dikke kussen vanuit zonnig Frejus.

• 09 Mei 2008 - 15:01

Nanda:

• 09 Mei 2008 - 15:02

(o)ma Wassie:

Lieve allemaal,

Voordat ik van kantoor naar huis ga, wil ik nog even jullie welterusten wensen en weer bedanken voor jullie fantastische verhalen. We blijven ervan genieten. Nog een week en dan kunnen wij jullie weer in onze armen sluiten.

heel veel kusjes van ons

• 09 Mei 2008 - 15:14

De Papeniers:

Zo, de helft zit erop. Heerlijk van Nanjing genoten en nu voor de laatste week naar Beijing. De muur zal wel een hele klim worden met de buggy's, misschien kan je daarna tot rust komen in het stadspark met wat Tai Tsi oefeningen.
    Gelukkig hebben Erna en Ronald ook eindelijk jullie site gevonden. Volgende week zal het voor hen allemaal wat gemakkelijker gaan als ze thuis zijn.
    Wij wandelen in gedachten nog steeds met jullie mee.
    Geweldig hoor, de manier waarop je alles op de site weet te zetten.
    We wensen jullie nog een heel fijne week toe met net zulk lekker weer als het hier is.
    Dag lieve kleine Ning Jie, we missen je wel hoor en kijken uit naar de komst van Yue.
    Zo lieve schatten, tot de volgende keer,
    dikke kus xxxxxx

• 09 Mei 2008 - 15:27

Michael:

Hoi allemaal,

ik zie en lees dat jullie het erg naar jullie naar zin hebben ,gelukkig maar want dat is jullie toegewenst door ons allemaal.

groetjes Michael

• 09 Mei 2008 - 15:53

De Maaslanders:

Zeg, kunnen jullie in het vervolg iets uitgebreider verslag doen van jullie belevenissen?
    Nee, even serieus: goede reis naar Beijing en geniet van alles.

groetjes van Alissa, Monique, Wilco en Jessica

• 09 Mei 2008 - 21:33

Ton En Barbara:

Hé,gezin Wassink ,
    we lezen net jullie belevenissen,super,zeg wat een mooi mannetje heel veel geluk gewenst.
    We leven met jullie mee,ook al omdat wij ook gezinsuitbreiding krijgen!
    En,inderdaad er huist een groot schrijftalent in jou,leuk om te lezen.
    Goede reis naar Beijing en we blijven volgen!
    Groet, Ton&Barbara Vlot

• 10 Mei 2008 - 08:45

Jan En Linda V:

Hallo Ronald en Monique,

Heel erg leuk om jullie belevenissen te lezen. Wat een leuk mannetje die Yue. En dan Ning, we herkennen haar nog! Da's genieten met die twee. Wij zijn druk aan het sparen om terug te gaan naar China. Zo'n reisverslag werkt zeker weten stimulerend. Heel veel geluk samen. Groetjes, Jan&Linda, Lotte en Iris Visscher.