Dag 2, aankomst in Beijing - Reisverslag uit Nanjing, China van Yue - WaarBenJij.nu Dag 2, aankomst in Beijing - Reisverslag uit Nanjing, China van Yue - WaarBenJij.nu

Dag 2, aankomst in Beijing

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yue

04 Mei 2008 | China, Nanjing

Na een zeer voorspoedige vlucht en een iets minder voorspoedige landing (Ning werd misselijk en moest spugen) waren we
eindelijk in Beijing. Eerst even de koffers en buggy's ophalen, deze waren er nu gelukkig wel allemaal bij. Ik heb ook de lokale economie nog een boost gegeven door als enige gebruik te maken van een kruier, erg decadent. We dachten op de nieuwe terminal geland te zijn maar eenmaal bij de border control was het allemaal weer erg bekend. Gelukkig was het nu niet zo'n gekkenhuis als de vorige keer dus de rijtjes die er stonden waren niet zo lang. Natuurlijk stonden we weer in de verkeerde rij, oorzaak van het wachten was helaas niet zo leuk, een ander stel had problemen met het visum maar na wat geregel kwamen
zij ook door de controles heen.

Op chinees grondgebied stond inmiddels de hele groep te wachten bij het groene vlaggetje van onze gids Jenny (overigens wel Chinese maar ze hebben dus naast hun eigen naam ook bijna allemaal een engelse naam). Jenny bracht ons, toen de groep compleet was, naar de eerste bus waar de koffers ingingen en we afscheid namen van de kruierman (hij moest wel werken voor z'n geld en heeft de koffers tot aan de bus gebracht). De tweede bus was voor ons en deze bracht ons na wat omzwervingen bij het Sino-Swiss hotel welke vlakbij het vliegveld lag.
Hier werden we ontvangen door de bij Kind en Toekomst bekende mw. Wang Fang in een zaaltje waar wat lekkere cakejes, drinken en fruit klaarstonden. Terwijl iedereen nog na aan het deinen was van het vliegtuig gaven Jenny en mw. Fang ons een stortvloed aan informatie over wat ons de komende dagen te wachten staat. Meest belangrijke mededeling was hoe laat de volgende dag de vlucht naar Nanjing vertrok. Dat was nog steeds om 8.25, daar hadden we ons ook al op ingesteld. Er was nog een ander stel wat nóg vroeger op moest tot grote hilariteit en medeleven van de rest van de groep. We dachten nog, gelukkig zijn wij niet zó vroeg, totdat Jenny vertelde dat ze ons samen naar het vliegveld ging brengen, aiaiaia!!! Om 5:00 moest de Nokia gezet worden!!! Ook moesten we de eerste grote betaling regelen. Monique was zo druk met tellen bezig dat ze maar door bleef tellen terwijl de $4000,- allang op tafel lag. Gelukkig was mw. Fang vroeg opgestaan en kon de dollartekens uit Mo's ogen halen.

Die avond zijn we het hotel niet uitgeweest en hebben we in het Swiss Chalet restaurant een onvervalste zwitserse hamburger gegeten en Ning een lekker kidsmenu. OM 20:30 lagen we op bed en konden zo toch nog aan de nodige slaapuurtjes komen. De biologische klok liep echter nog niet op Beijing time en zo werden we dus alledrie om 23:45 klaarwakker met het idee dat we er al bijna uitmoesten.