Van Zuid "Jing" naar Noord "Jing" - Reisverslag uit Nanjing, China van Yue - WaarBenJij.nu Van Zuid "Jing" naar Noord "Jing" - Reisverslag uit Nanjing, China van Yue - WaarBenJij.nu

Van Zuid "Jing" naar Noord "Jing"

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yue

10 Mei 2008 | China, Nanjing

Op zaterdag 10 mei stond onze terugvlucht gepland om 16:50. Dat gaf ons lekker de tijd om (A) de ochtend rustig aan te doen, (B) vanaf een uur of 12 Yue op bed te leggen en (C) vervolgens alles in de koffers te proppen. We zijn uiteraard voor de laatste keer naar Starbucks geweest voor broodnodige cafeïne en hebben nog wat laatste inkopen gedaan bij de 20m2 supermarkt. Sloegen we bij Ning nog een hele berg aan lychees in om de vlucht door te komen, Yue's favoriet is de rijstwafel in al zijn verschijningsvormen en smaakjes.
Terug in de hotelkamer eerst nog wat noodles gegeten en vervolgens ging plan B in werking. Dat verliep erg soepel en toen kwam het moeilijkste deel, plan (C).
Krijgen we alles nog wel in de koffers?
Terwijl Ning lekker een DVD aan het kijken was van Knofje konden wij alles bijéén harken en in de koffers gooien. Ook dat was allemaal weer gelukt en om 14:00 was het uitchecken geblazen wat we moesten naar het vliegveld van Nanjing wat aan de rand van de stad ligt, zo'n 35 km vanaf het centrum.
Susan begeleidde ons voor de laatste keer, helaas hadden we een andere chauffeur, onze vaste man had te kampen met de gevolgen van een overdosis congee!
Bij het inchecken voor het eerst problemen gehad met de paspoorten. Ning Jie staat in het paspoort van Mo bijgeschreven en dat hadden ze hier nog nooit gezien. Dus er moest gebeld worden, hoge omes erbij. Afijn, Susan lostte het allemaal weer op en zo konden de koffers richting vliegtuig (weer geen overgewicht, yesssss). Toen was het "time to say goodbye" en richting het vliegtuig. De security check was grondig en ik vergat in alle hectiek nog bijna het fototoestel.
Ning Jie heeft trouwens ontdekt dat marmeren vloeren uitstekend geschikt zijn om haar in Oostenrijk opgedane bijnaam "Ning Ski" weer eens waar te maken. Hangend aan de arm van papa zijn we zo door de terminal heen gerend. Hadden we al niet genoeg bekijks, nu keek het hele vliegveld mee.
We waren overigens de enige westerlingen op het hele vliegveld, verder allemaal Chinezen uit alle windstreken van het land. Ning keek haar ogen uit toen ze een jongetje zag die een broek aanhad waar je z'n blote billen gewoon kon zien zitten. tja, dat doen ze hier in China bij gebrek aan Pampers.
We moesten bij Gate 15 gaan boarden en zaten daar braaf te wachten totdat we ineens hoorden dat het vliegtuig bij Gate 1 stond, en het was de "2nd call". Wij als door wilden achternagezeten richting Gate 1 gerend waar we gelukkig nog op tijd aankwamen. Er waren nog meer mopperende Chinezen achter ons, waren we dus niet de enigen die bij de verkeerde gate zaten blijkbaar. De vlucht vertrok zelfs vroeger dan gepland. Best spannend hoe dit nu zou gaan met 2 kids. Yue heeft zich uitstekend vermaakt, hij heeft afwisselend bij Mo en mij op schoot gezeten en nog een tijdje voor de stoel gestaan. Af en toe zo'n rijstsnoepje erin en meneer vindt het allemaal prima.
Aan het eind van de vlucht begon hij het toch zat te worden, logisch. De landing ging gladjes en Ning heeft ook alles binengehouden! Na ongeveer het hele vliegveld (en dat is grooooot) overgetaxied te zijn vond de piloot eindelijk een plekje waar hij z'n vliegtuig kon parkeren, ik geloof pier 236. Ik weet niet hoe die Chinezen het voor elkaar krijgen maar binnen no time was het vliegtuig leeg en liepen wij weer als laatsten naar de bagage claim. Daar aangekomen kwamen onze drie koffers en gemummyficeerde buggy al van de band rollen en konden we naar Jenny, onze gids in Beijing. Ook nu weer een prive busje welke ons naar het Chang An Grand Hotel bracht. Helaas niet zo centraal gelegen als de vorige keer maar wel een stukkie luxer. Onderweg viel Ning in slaap, uitgeput van alle ervaringen. In het hotel snel ingecheckt en richting de kamer.
Een hele mooie kamer. Het bed wat erin staat is met recht King Size, zo'n 2,5 meter breed!
Eten moest er ook nog gebeuren, dus even de roomservice gebeld voor twee hamburgerschotels en één congee voor Yue, ja, hij lust er wel pap van (o ja, dat is het ook). Ning werd ook weer wakker en kon nog even mee-eten met de burgers. Yue lag snel op bed. Ning was echter over haar slaap heen en na veel gedoe was het uiteindelijk 23:30 eerdat we allemaal sliepen.

• 11 Mei 2008 - 15:10

Ciska:

Zo, het klinkt allemaal erg goed!!
    Wat leuk om te horen dat er niet zoveel problemen zijn :).
    Geniet er nog maar even van!!
    Tot snel.

Groetjes

• 11 Mei 2008 - 18:50

Zusje Monique:

Kijk dat hebben ze in China beter voor elkaar dan hier op schiphol. Daar was het personeel van de bagageafgiftes aan het staken, dus vertragingen. Maar goed, ze hebben een goede opslag gekregen, dus daar zullen jullie bij terugkomst geen last meer van hebben.
    Nog bedankt voor jullie smsjes, altijd een geruststelling om te krijgen, dat alles weer goed is gegaan etc.

Nou hier weinig nieuws, nog steeds tropische temperaturen en vanmiddag even kort naar de oudjes in Gorinchem geweest. Daar waren pa en ma ook, dus het feest was weer compleet. Was weer gezellig. De foto's van jullie vieren gingen weer de groep rond en iedereen is mega blij voor jullie.

Take care lieverds en tot mails, X

• 12 Mei 2008 - 09:46

LisetteMilanYente:

Wat een enorm leuke foto van Yue! Wat is het toch een vrolijk mannetje.

Het Chang An Hotel kennen we. Misschien nog een tip: als je het hotel verlaat en twee maal rechtsaf slaat, kom je op een hele leuk markt met allerhande prullaria.

Direct rechts naast het hotel schijnt ook iets van een markt te zijn, gewoon de poort binnenlopen. Helaas kwamen wij daar te laat achter.

Heel veel plezier nog in Beijing!

Groetjes,

Milan, Lisette en Yente

• 12 Mei 2008 - 09:47

Lisette:

Oeps! Direct links van het hotel bedoelde ik.