lady, lookie lookie, lady - Reisverslag uit Beijing, China van Yue - WaarBenJij.nu lady, lookie lookie, lady - Reisverslag uit Beijing, China van Yue - WaarBenJij.nu

lady, lookie lookie, lady

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yue

11 Mei 2008 | China, Beijing

Tja, een vrije dag in Beijing...wat ga je dan doen..... Jenny had gisteren op het vliegveld gezegd dat ze ons om nine thirty zou zien in room 716 with all the papers for the visa.... Ok. half 10, da's lekker laat dus ....eerst uitslapen.... maar tot hoelaat kan je eigenlijk ontbijten?
Dan toch maar om kwart voor negen aan de ontbijttafel... en geen ander Nederlands stel te zien?
Hadden we het wel goed gehoord? Het was toch half tien bij Jenny zijn voor Yue's visum?
Na een kwartier kwam het eerste stel aanzetten ....pff... De wassies een keer als eersten! Ongelooflijk!
De felicitaties gingen over en weer. We hebben elkaar 1 keer ontmoet 2 weken geleden, maar het voelt goed om iedereen weer te zien en te horen dat het met alle kinderen goed gaat.
Na het ontbijt op naar room 716 waar Jenny de administratie van Ron, je moest eens weten wat een hoeveelheid tijd er in is gaan zitten om alle documenten te verkrijgen, verzamelen, kopiëren, sorteren etc.... In één beweging werd dit teniet gedaan..... Euh Ronald, I need two copies of the adoption certificate....en wég de hele volgorde, administratie..... Enigszins geflipt is Ronald in het business centre nog extra kopieën gaan maken.. (Je moet weten dat we bij de notaris 3 originelen hebben gekregen waarvan er maar 1 in ons bezit moet blijven. Er blijven er dus 2 over... maar nee, Jenny wilde 2 kopieën...)
Na deze formaliteit zijn we naar de supermarkt gegaan om weer het een en ander in te slaan. Deze is verdeeld over 2 verdiepingen, de keuze is dan ook wat groter. We hebben onszelf maar eens verwend met 2 flessen GREATWALL sauvignon.... tja, die avonden op een hotelkamer moeten ook gezellig zijn, nietwaar? Bij het fruit stond een knul die heerlijk stond te genieten van de etenswaren die in zijn neus verstopt waren...Ook daar lagen tussen het fruit de o zo felbegeerde lychees. Ik wilde een zakje ermee vullen tot die bewuste knul naar me toe kwam en het voor mij wilde doen.... Gatver! Ik zei dan ook 'No way, you can go on with eating out of your nose, but stay away from my lychees!' Zeer verontwaardigd deed hij een stap opzij..... tja, het blijft goor!

Het middagdutje wilde deze keer niet lukken. Yue vond het allemaal wel best... En, ja, het is per slot van rekening MOEDERDAG!!! (GEFELICITEERD LIEVE MAMS!) Dus wat wil ik.... heerlijk shoppen....
Een nieuwe watch staat echt bovenaan mijn lijst.... dus op naar de silkmarket... voor insiders... hell for men!.
En ja, een machtig oranje supersized Breitling watch is nu in mijn bezit voor maar 150 yuan ( mijn eerste afding poging ging direct van 450 naar 150). Ja, wie weet was er nog meer afgegaan, maar je moet er even inkomen. Ook Ronald werd allerlei horloges aangeboden...'sir , you need a watch?'waarop hij antwoordde 'I already have one, look and I only hav ONE arm!" Schaapachtige blikken, want geintjes.... nee die kennen ze miet in China... (Bye the way, toen we gister aankwamen om het vliegveld begon Jenny, de gids, in het Chinees tegen Yue te praten, hij gelijk huilen... waarop ik tegen haar zei dat hi alleen nog maar Nederlands verstaat.... Really? (geintje), maar of ze dat in de gaten heeft)

Ook voor mijn super oppas heb ik er een op de kop kunnen tikken....dus euh Ert, ik hoop dat je van oranje houdt!
Nou moet je weten dat wij ABSOLUUT geen merkofielen zijn, en alleen afgaan op koopjes.... Alles van kleding heeft hier een logo..... Tja, we kunnen toch niet thuis komen met een t-shirt van Timberland op nog erger Palomino (Ralph Lauren)... Maar ja, vindt in deze chaos maar een een bodywarmer of jasje voor Yue waar geen merkje op zit..... Snuffelend tussen alle shopjes door en je gehoor uitzettend (lady, joe need a t-hirt for the baby? lady, lady lady!!!!!!!.... om gek van te worden) is het uiteindelijk gelukt om voor een laag prijsje een leuke bodywarmer, waar je het logootje bijna niet op ziet, op de kop te kunnen tikken. Ja, en inmiddels HAAT ik dit gebouw ook!! Je zal het niet geloven, maar een shop-a-holic geneest hier ter plekke.
Tot overmaat van ramp waren de briefjes van 100 yuan op... portemonnee leeg... wat doe je dan... even naar de pinautomaat.... 'Sir you need to buy a jacket?''No, I need to buy some money...." Weer allemaal schaapjes op de markt....
Maar wat doe je als de automaat zegt....'transaction not possible'.... hellup.... Toch nog niet helemaal van de verslaving af... Dan maar wat geld lenen, het is maar 100 yuan, van een mede reiziger. Zo opgelost. Nu de bodywarmer betalen, maar de afgesproken 100 yuan moet echt 90 worden, anders kunnen we niet met de taxi terug..... Een lief gezicht, en no problemo... gelukt... Van 650 yuan naar 90 yuan. Goeie smoes (was in ons geval de waarheid.... oh ik hoor net van Ron dat we het geld toch hadden, wat een lol om 1 euro!!!!)
Dan met taxi terug naar het hotel. De zwembanden om en off we go... to the pool!
Tja, daar sta je dan..... moet je verplicht een badmuts op.... ook al ga je niet koppie onder... De Chinezen hadden zelf de minst opvallende gekocht, waardoor de meest vreselijke felgekleurde exemplaren over waren gebleven... Kijk zelf maar (Ergens onderin lag nog 1 zwarte, die maar snel bij Ron opgezet....) Yue moest even wennen, maar wat heerlijk vond hij het na korte tijd. Over Ning Jie maar niet te zwijgen... Toen ze het water insprong gilde ze het uit van plezier. Geweldig vond ze het.... Ik denk dat de foto's voor zich spreken....
Zo weer een stukje uit ons leven hier in China.
Ik ga verder met mijn Cabernetje... en daarna heerlijk pitten....
Mams en schoonma, nog een goeie moederdag!

Mo

  • 11 Mei 2008 - 18:07

    Sandy:

    Hallo daar in China,

    Het blijft ontzettend leuk om iedere keer te kunnen lezen wat jullie allemaal meemaken. Het geluk spettert van de foto's af. Veel plezier nog in China en natuurlijk een super terugkeer straks naar Nederland!

    groetjes Sandy

  • 11 Mei 2008 - 18:26

    Ert:

    wat lekker om even te plonzen...
    ben jij er eigenlijk ook in geweest???
    he oranje vind ik prima hoor!
    staat leuk bij mijn rooie nagels!
    geniet van de wijn, bij ons staat de rose al klaar.
    proost! op en fijne moederdag

  • 11 Mei 2008 - 18:27

    Ronald:

    ron, neem je voor mij ok zo'n muts mee???

  • 11 Mei 2008 - 18:49

    Hans Kloppert:

    hey stelletje badmutsen!!

    Weer leuk te lezen jullie nieuws van de dag!

    Maar eh.. de silk market (Xiu Shui zeker? Wat voorheen in die smalle straatjes was en nu in een groot pand zit?) een Hell for Men???
    Nee joh... Geweldig juist! Ik heb zelden zo gelachen! En gegarandeerd succes bij het afdingen. Dat wordt gegarandeerd mijn eerste stop als ik ooit weer naar Beijing ga!

    Maar je hebt gelijk,.. onze humor weten ze daar niet echt te waarderen, of ze snappen het simpelweg niet.

    Geniet er nog van daarzo en kom veilig thuis!

    Hans



  • 11 Mei 2008 - 18:59

    Michael:

    Lieve allemaal,

    (even tussendoor voor Juf Monique)
    Max en Ik(Ik leer het wel) zijn aangenomen Bij Insula Koningstraat, alleen hebben we nog niks gehoor over de sportaccentklas

    Groetjes Michael

  • 11 Mei 2008 - 19:06

    Tante Niekie:

    Heee wat goed afdingen, ben trots op je niekie!!! En die badmutsen zijn best cool, beetje flowerpower, komt hier nu juist weer in haha. Mis alleen wel de foto van jou en een badmuts (bewust weggelaten hahaha?)Maar eeuhh schone zus van me, jij ook gefeliciteerd met moederdag :-).

    Jullie liggen nu vast diep in dromenland en denk dat wij het hier ook niet laat maken. Beetje moe...

    X Rob en Monique


  • 11 Mei 2008 - 19:12

    Tantie Nieke:

    Oh ja vergat nog te schrijven dat ik echt mega trots ben op Ning Jie. Zo knap hoe ze alles verwerkt en met alles omgaat. En maar blijven lachen die lieverd, echt een unieke dame dat nichtje van ons.

    Dus een extra mega knuffel van ons voor Ning Jie, X

  • 12 Mei 2008 - 07:59

    (o)ma & (o)pa Wassie:

    Lieve kinders,

    Leuk verhaal weer Monique en volgens mij heb jij ook een leuke Moederdag gehad. Wij zijn gisteren bij opa en oma in Gorinchem geweest, alle foto's van jullie tijd tot nu toe heb ik voor hen uitgeprint en zij vonden ze prachtig. Yue vinden zij een geweldig kereltje en zijn tros op hun stamhouder. Jullie moeten de hartelijke groeten van hen hebben en zij hopen jullie snel te zien.
    Wij hebben net van Monique vernomen dat er in China een aardbeving is geweest, maar dat het in het zuidwesten van China is en dat is gelukkig bij jullie ver vandaan. Ze vertelde ook dat het bij jullie oke is, dat was wel even schrikken. Wij wensen jullie nog een fijne dagen en heel veel knuffels.
    Ron nog een vraagje, wil jij de foto van Yue (met die rode lintjes) naar mijn mailadres sturen, die heb ik nodig voor de welkomsttaart, alvast bedankt.

  • 12 Mei 2008 - 08:07

    Michael:

    Lieve allemaal,

    Gaat het goed daar in China, want ik heb gehoord dat er een aardbeving van 7.5 op de schaal van richter dichtbij jullie is.

    Groetjes Michael

  • 12 Mei 2008 - 08:32

    Norbert En Elsa:

    Hai lieve mensen voor het eerst jullie geweldige verslag bekeken na het 2 weken relaxen in frejus. Wat indrukwekkend,ontroerend,zakdoeken nodig bij het lezen en het zien van alle foto`s,wat een rijkdom,een geluk om dit te kunnen meemaken.Gaaf om te zien hoe Ning het doet en ja het is echt een spetter. Goeie reis verder en heel veel liefs we denken veel aan jullie,groet de waggies.

  • 12 Mei 2008 - 13:12

    Iesje:

    he niek, waarom sta jij er niet op met muts?? lekker hoor even een duik.
    Hier in Holland staat het badje ook al dagen in de tuin voor een verfrissende duik....jammer dat het vanaf vrijdag weer wat minder wordt!
    Maar ja, we mogen voorlopig toch nog niet met jullie naar het strand dus...

    ik duik weer in de tuin

    doei doei

    xxx iesje

  • 12 Mei 2008 - 16:34

    Judith:

    Wauw, geweldig op jullie wereldreis naar jullie zoon te lezen op deze website! Wat een avondtuur. Onwijs gefeliciteerd met jullie zoon, en zo te lezen en te zien genieten jullie van alle kleine en grote dingen, super! Goede terug reis! Liefs judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yue

Volg hier onze reis naar Yue!

Actief sinds 13 April 2008
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 31430

Voorgaande reizen:

02 Mei 2008 - 16 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: